Nathalie

Bygga egen Friggebod

Bygga Friggebod

Publicerad 2017-09-15 10:41:00 i Allmänt,

Ny är det tänkt att vi ska bygga en friggebod på tomten och det ska bli väldigt roligt. Jag har fått mycket tips och inspiration från friggebodarna.se. Vi har bestämt oss för att köpa en Friggebod byggsats på 15 kvm.
 
Så här kommer den att se ut ungefär, vi ska måla den vit när den är färdigmonterad
friggebod frida Vit
Friggebod Frida Vitmålad
 
Det blir ett mycket bättre pris på Friggebod om man köper en byggsats och monterar friggeboden själv. Det är inte särskilt svårt om man är lite händig.
 
Självklart ska det vara en isolerad friggebod som man kan vistas i även på vinten utan att frysa. En isolerad friggebod kommer naturligtvis kosta lite med och det får man ju räkna med men det är onekligen värt vart enda öre.
 
En friggebod på 15 kvm kan inte vara allt för svårt att bygga själv. Man brukar ju alltid underskatta hur svårt något är och framför allt hur lång tid det tar att bygga och därför är det nog smart att hålla sig till en liten friggebod på 15 kvm så att det blir klart i tid och det blir ju dessutom lite billigare så det är ju bra.
liten friggebod
Exempel på liten friggebod
 
En billig friggebod är en bra friggebod känner jag i det här läget. Jag har inte råd att köpa en störra nu i alla fall. Man får tänka på att inredningen kommer att kosta en hel del. Jag älskar ju att inreda och det brukar inte bli billigt när jag sätter fart och det vet jag sedan tidigare så det har jag med i budgeten redan från början.
 
Det har hänt många gånger att jag har blivit förvånad över hur mycket pengar jag har lagt ner på inredning utan att ens tänka på att kostanden har dragit iväg.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela